tisdag 31 december 2013

Mitt_jullov_dag_13

Sodankylä och den trettonde dagen på jullov


Nu är det den trettonde dagen på mitt jullov och den sista dagen på 2013 (tretton). Jag är här i Sodankylä i huset nummer tretton som var mitt hem 17 år, från 1992 till 2009. Den tiden har varit omkring två tredjedel av mitt liv. Det är ganska mycket. Ändå känner jag att kommer inte från Sodankylä och att Sodankylä är inte mitt hem.

Bussbilder


Jag publicerade över 100 bussbilder i min blogg idag. Några av de bilderna har varit i min blogg redan tidigare på jullov men detta nytt album presenterar någon samling av dem.

Via denna länk kan du titta på bilder: Bussbilder oktober-december 2013

Årets sista dag



Nu är det sista dag detta år. År 2013 har innehållit mycket. Jag refererar inte alla händelser och saker men jag berättar några saker (större eller mindre) om mitt år 2013. Ordning är slumpmässig.


  1. Jag började skriva den här bloggen. Jag har inte varit väldigt aktiv men jag har ändå skrivit nästan 30 inlägg.
  2. Jag arbetade som sommarteolog i Korsnäs församling i juni. Det var väldigt trevlig och nyttig erfarenhet.
  3. Jag blev teologie kandidat.
  4. Jag besökte Rom. Det var min första riktiga resa till utlandet.
  5. Jag besökte också Sverige och sprang 15 km i Lidingöloppet i Lidingö, nära Stockholm. Det var min första riktig resa till Sverige. Tidigare har jag besökt bara Haparanda och andra Tornedalen.
  6. Jag besökte också på Åland. Där cyklade jag fyra dagar med min lillebror.
  7. Är det sant att jag har rest så mycket? ;D Jag har också rest mycket runt om Finland.
  8. Jag träffade väldigt många nya och gamla vänner. Jag fick många nya vänner och kompisar.
  9. Jag levde med en härlig kvinna men det förhållande slutade och blev annorlunda.
  10. Jag handlade ett systemkamera, Nikon D3200. Jag har fotograferat med den. Min gamla kamera gick sönder.
  11. Jag var mitt tredje år som kassör i Fides Ostiensis rf.
  12. Jag bodde i Villmanstrand i januari och februari när jag var i församlingspraktik i Lauritsala församling.
  13. Jag åkte skidor 18 km i Pertsan hiihto -evenemang i Luosto efter skidpaus på tre år.
  14. Jag sov mycket och var trött.
  15. Jag fyllde 25 år.
  16. Jag deltog i Tunturisuunnistus 2013 -orienteringstävling och i två löptävling (därtill Lidingöloppet). Dessutom sprang jag ganska ofta med några av mina vänner.
  17. Jag hade ont i ryggen. Därför har jag gympat min rygg.
  18. Min vikt uppgick.
  19. Jag köpte ett nytt skrivbord.
  20. Jag var medlem i kyrkans teologiutbildningskommitté.

Jag gjorde också mycket annat. Det hände också mycket annat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar