söndag 29 december 2013

Mitt_jullov_dag_11

Pielisensuu kyrka
Utsikt från orgelläktare

Pielisensuu kyrka

Pielisensuu kyrka

Det finns många lutherska kyrkor i Joensuu. Det finns också många lutherska församlingar i Joensuu. Jag är medlem i Pielisensuu församling men jag tycker att min hemförsamling är Joensuu församling även om jag har bott i Pielisensuus område hela tiden i Joensuu.

I morse deltog jag en mässa i Pielisensuu kyrka. Jag hade varit där många gånger tidigare men aldrig på orgelläktare. Eftersom jag var lite sen gick jag till läktaren. Det var en fin upplevelse. Där fanns det ganska bra utsikt men det var synd att altt ser ut så små. På läktaren finns det också mjuka stolar.

Vilket annat


Ambulans kör till centralsjukhus.
Det byggs sjukhusets nya byggnad också på söndag.
Den här dagen gick ganska lugnt. Jag bl.a. tittade på foton och ordnade dem. Ikväll promenerade jag lite i stadsdel Niinivaara där jag bor. Det var roligt att gå längs nästan tysta gator på egnahemsområde och titta på olika hus: gamla och nya, stora och små.

Igår hade jag inga foton till er. Idag har jag två foton om Pielisensuu kyrka. I morgon bitti fortsätter jag mitt jullov med att åka buss och tåg till Sodankylä. Under resan och i Sodankylä ska jag ta mera foton. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar