söndag 17 mars 2013

Man måste aldrig säga: "Aldrig till Rom!"

I morgon ska jag flyga till Rom med ca. 25 teologistuderande och några andra. Den resan kommer att vara min första flygresa och min första resa bort från Norden. Jag har väntat mycket på den här resan. Jag hade fattat många gånger beslut att jag aldrig flyger och reser utomlands bara några gånger men i maj 2012 beslöt jag att delta i resan till Rom.

Jag har mycket starka åsikter. Det gör ganska mycket svårigheter om man säger att man gör aldrig något. Människan kan förändra och byta sina åsikter. Nya informationer kan förändra oss. Vi borde vara öppna för förändringar, ävertyr, nya informationer o.s.v.


När jag fattade beslut att delta i resan tänkte jag att jag kan inte underlåta att delta i resan. Den här möjligheten är väldigt unik. Rom är också en väldigt viktig stad för teologer och alla andra som är intresserad av kyrkans historia, speciellt de västliga kyrkornas historia.

Jag tror att resan kommer att vara en bra, spännande, speciell, rolig och lärorik erfarenhet. Hoppas jag kan skriva här hur resan gick. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar