torsdag 2 januari 2014

Mitt_jullov_dag_15

Skidspår i /nära garnisonsområde

Snörika Sodankylä


En av mina vänner och bloggläsare bad att jag skulle "ladda upp några bilder på det snörika Sodankylä". Jag svarade att jag publicerar när jag har tagit sådana foton. Idag hade jag kameran med mig när jag besökte centrum och skidspår. Jag hade inte kameran med mig när jag åkte skidor men den fanns i bil och jag tog några foton efter min skidfärd.

Väg
Jag åkte skidor 8 km. Först 3 km med normala Madshus-skidor och sedan 5 km med vallningsfria Karhu-skidor. Det var inte så lätt och trevligt att åka skidor än i förrgår. Jag kände mig trött på andra länk (5 km).

Apotek och Simonen


Försök att ta självporträtt
Jag besökte också apotek och Simonens affär. Apoteket har fått en ny inredning och nya möbler efter mitt förra besök. Apotekare är också ganska ny i Sodankylä. Hon har varit apotekare i Sodankylä bara en kort tid men jag kommer inte ihåg hur länge hon har varit här.

Sport- och klädaffär Simonen har flyttat till en byggnad där Valintatalo och Alko (och en skoaffär efter Alko) har tidigare varit. Den nya Simonen är en ljus och rymlig affär. Jag köpte ingenting men jag tittade vad som finns där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar